Woih Like Lah!!!

Friday, July 19, 2013

Rokok

Hari ini aku bertambah tenang dalam berpuasa. Semakin steady tak macam masa awal Ramadhan itu hari. Jiwa kena tenang. Hati mesti bersih. Barulah boleh raya sakan serupa Syaitan. Astaga..jauhkan.

Memandu tenang ke pejabat. Sampai di lampu isyarat, bewarna merah. Kereta berhenti dan pandangan aku tertarik dengan kereta di sebelah aku. Bukan main kuat lagu Gila Judi dari M Daud Kilau yang brader tu pasang. Tingkap kereta terbuka. Tangan dilempaikan keluar tingkap. Hujung jari terselit sebatang rokok yang berasap-asap. Muka brader tu memang langsung tiada ciri-ciri pan-asia bagi menghalalkan dia berkelakuan begitu. Tapi setahu aku pan-asia macam Maya Karin pun berpuasa jugak.

Seperti biasa aku kalau bab-bab macam ni cepat jek DNA kejahatan aku nak bertindak. Aku turunkan tingkap kereta aku sebelah kiri. Sambil melambai-lambai tangan ke arah brader tu aku pun bersuara separa garau sedikit menjerit ala Jamal Abdillah masa chorus lagu Bunga Pujaan.

"Brader rumah Shah Alam, kerja dekat Klang pun musafir ke? Ke MUKAPIR?" - selamber aku rebel sama itu brader. Masa tu jugak lampu hijau. Aku tak tunggu lama dan terus menekan pedal minyak sekuat mungkin. Meter dari 20 km/j terus naik ke 100 km/j. Kereta nasional ni memamg power.

Sebelum aku memecut laju tadi aku perasan muka brader tu merah padam serupa anak khinzir kena panggang.

Nota: Benda ni jangan selalu buat kalau ilmu di dada senipis kulit bawang.

No comments:

Post a Comment