Woih Like Lah!!!

Tuesday, July 16, 2013

Ramadhan 2012

Puasa pada 2012 berbeza dengan puasa-puasa aku yang lain. Mana tidaknya selama 2 minggu itu aku menjawat jawatan sebagai suami rumah. Bila dah jadi suami rumah ni makanya sudah tentu akulah individu yang dipertanggungjawabkan untuk menyediakan makanan berbuka puasa.
 
Masakan aku bukan kecil-kecil anak. Antaranya udang masak lemak dicampur nenas. Kalau dapat udang galah lagilah afdal. Ikan merah masak asam pedas yang ditabur bunga kantan di dalamnya. Lagi menangkap kalau kita makan dengan sambal belacan yang diadun rapi bersama asam kuini. Pergggh..dia punya pergi memang takde kesian punya. Meleleh...
 
Kalau kena angin rajin aku. Aku akan mengembara pula ke negara ASEAN. Aku hidangkan pula tom yam kung beserta air kelapa sejuk. Ada peluang lagi aku masak nasi minyak palembang ala Farah Quinn sambil diringi sirap bandung ais. Asyiiiiiiiiik..
 
Aku perati selama 14 hari juga Puan Feeza menitis air mata kegembiraan tatkala berbuka puasa. Baru dia tahu untungnya bersuamikan lelaki Johor. Lelaki Nogori Sembilan? Kita cerita lain kali sahajalah.
 
Nota: Ade perbezaan yang besar antara lelaki Johor dengan lelaki JDT. Itu cerita kita bukak table lain.

No comments:

Post a Comment