Woih Like Lah!!!

Tuesday, July 2, 2013

Doktor Rusuk

Setelah seminggu Taruddin terlantar di Hospital, masih tiada rawatan pada tulang rusuknya yang patah. Malah luka kesan kemalangan di kakinya juga tidak dibersihkan. Lalu kami semua bersepakat untuk membawanya keluar sahaja dari hospital untuk mendapatkan rawatan tradisional. Semasa hendak keluar dan berjumpa doktor buat kali pertama dan terakhir. Doktor yang berwajah iras-iras Dr. Derek Shepherd itu pun berkata dengan nada suara yang rendah:

"Bagus juga awak bawa dia ni keluar hospital. Hospital pun penuh ni"

Serta-merta darah dalam badan aku naik sampai ke kepala. Aku genggam penumbuk kanan aku kemas-kemas. Satu tumbukan padu aku lepaskan tepat kerusuk kanan doktor tu. Dia tersungkur. Mulutnya sedikit berbuih serupa seorang menteri kabinet. Aku cekak leher dia lalu aku bisik ke telinganya gaya Nicholas Cage dalam filem Conair.

"Sekarang kamu rasa bagaimana sakitnya patah tulang rusuk"

Aku berlalu meninggalkan hospital itu. Aku toleh belakang. Terpampang besar satu objek tulisan rumi.

"HOSPITAL SUNGAI BULOH"

No comments:

Post a Comment