Woih Like Lah!!!

Wednesday, November 5, 2014

Membuli Junior

Membuli Junior

Empat lima hari ni kecoh jugek dengan video junior kena belasah dengan senior. Ini semua tak betol. Junior sepatutnya mendapat belaian selembut mungkin dari senior. Senior sepatutnya sentiasa membantu junior tidak kira apa jua keadaan. Kalau junior ibarat tangan kanan, senior pula bagaikan poket seluor sekolah juga yang sebelah kanan punya. Sentiasa melindungi dalam seluk.

Susah senang perlu bersama. Sama sama susah payah siapkan kerja sekolah. Cari soalan bocor peperiksaan sama sama. Meredah hujan dengan menggunakan satu payung ketika pergi pasar malam beli makanan. Belanja junior tengok wayang sama sama. Itu antara sekelumit contoh yang aku boleh berikan.

Makanya peliharalah jiwa mereka sehingga menjadi bini kita. Heh? Aku lari tajuk ke?

Macam aku dulu, aku paling terkejut bila ada junior yang kenal aku macam gini...

"Eh, Hadri tu yang selalu pergi sembahyang dekat surau tu ek?" Ya rabbbi...naik luluh jantung aku mendengornya.

Sebenornya kita tak payah nak belasah-belasah pun junior ni. Buat rileks sudah. Engko tak suka kena belasah kan? Jadi nak buat apa engko belasah orang pulek? Hah?

Posted via Blogaway

Posted via Blogaway


Posted via Blogaway

1 comment: