Woih Like Lah!!!

Thursday, November 6, 2014

Membuli Junior II

Membuli Junior II

Aku tengah sedap tidor masa member aku tiba-tiba seret seorang junior ni masuk dalam bilik kitorang. Aku jadik malas nak layan sebab sekali imbas aku nengok junior ni takdelah jambu sangat. Kalau jambu boleh jugak join.

Dari kedudukan baring yang sedap di atas katil aku bukak mata aku keciiiik jek sebab nak nengok apa bende member aku ni cuba buat.

Member aku pun nyalakan rokok. Asap berkepol-kepol memenuhi ruang bilik. Lepas tu member aku letakkan rokok dihujung bibir beliau. Sekali sedut, terus terbatok. Cis buat malu senior jek. Kalau bukan perokok tegar tu janganlah nak berlakon sangat.

"Kau duduk atas kerusi ni," penuh gaya member aku mempersilakan junior tu duduk sambil dihulurnya sebatang rokok tanda tak kedekut. Junior menolak atas alasan merokok membahayakan kesihatan.

"Apehal engko ngurat adik aku. Akukan abang dia. Engko tak tahu ke?" Sekali lagi aku dengor member aku menyoal konon-konon ganas.

Laaaa...ini kes kontrol adik macam Faizal Hussin buat Hetty Sarlene dengan Zed Zaidi dalam drama Sembilu Kasih rupanya. Langsung tak gangster.

Bila dengor perbualan mereka berdua makin merepek, aku bingkas bangun dengan melakukan balik kuang. Aku keluar bilik dan terus pergi jumpa makwe Sarawak lalu aku bacakan dia puisi yang aku karang pada malam sebelumnya.


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment