Woih Like Lah!!!

Tuesday, November 11, 2014

Maaf Andai Rumah Kita Tidak Sempurna

Rumah kita nanti akan diperbuat dari kayu bermutu tinggi. Terasa nyaman pada waktu siang dan selesa pada malamnya untuk awak tidur lena. Di hadapan rumah kita, akan saya binakan sebuah pondok anjing. Lebih mudah percayakan anjing dari seorang pengawal keselamatan. Di belakang rumah pula, akan saya tanam pokok buah-buahan seperti pokok langsat, laici dan raspberry. Hasilnya akan kita nikmati ketika tua. Selain kalis bunyi supaya memudahkan kita bermesra, rumah kita akan dibina kalis lipas, jadi usahlah awak merasa resah atau gelisah. Bumbungnya dibuat lutsinar, material dari plastik yang tahan angin. Sambil menunggu untuk tertido, kita boleh melihat bintang atau langsuir. Dapur rumah kita mengadap Gunung Fuji, supaya awak mendapat inspirasi untuk memasak. Sistem pengudaraannya juga bagus dan teliti. Ruang tamu kita tidaklah terlalu besar hingga menimbulkan riak dan tidaklah pula terlalu kecil hingga menimbulkan simpati.

Pada dindingnya pula, saya akan letakkan potret awak, anak anak dan juga pemain bola serta ahli gusti kegemaran. Pada sudut yang lain, dindingnya akan dikhaskan untuk anak anak menconteng dan melukis. Ini penting untuk kreativiti dalam tumbesaran. Tidak lupa saya binakan, sebuah pendiang api dari batu sungai. Sebuah kerusi malas akan diletakkan berhadapan pendiang api tersebut. Jika anak2 pulang lambat dari disko satu hari nanti,mereka akan menerima hukuman dari saya yang duduk bergaya di atas kerusi malas tersebut. Dalam rumah kita akan terdapat banyak bilik sehingga kita terpaksa mengajikan seorang penunjuk arah supaya tidak tersesat.

Sebuah bilik akan dijadikan sebagai bilik kucing. Lengkap dgn penghawa dingin dan sebuah peti ais penuh dengan ikan salmon sebagai makanan. Sebuah bilik lagi akan dijadikan sebagai bilik merokok. Terdapat ashtray dan lighter di setiap penjuru.Poster dinding berkonsepkan kematian. Dalam salah sebuah bilik, saya binakan air terjun buatan. Ia dibina sangat real sehingga bila pintu dibuka, muka akan terkena percikan air. Kita juga akan mempunyai bilik sungai, bilik tasik, bilik tivi, bilik ibadat dan juga jika awak terlalu busy, bilik perempuan simpanan. Pada malam hari, saya akan lepaskan 8 juta kelip kelip di sekeliling rumah dan pada siang,saya akan menyimpan mereka dalam stor kelip kelip.

Begitulah gambaran serba sedikit mengenai rumah kita.


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment