Woih Like Lah!!!

Thursday, November 6, 2014

Kisah Membelasah Junior

Kisah Membelasah Junior I

Masa aku senior aku tak pernah belasah budak. Aku sibuk mengarang puisi dan rencana. Cuma kadang kadang aku pergi mengintai makwe kantin mandi.

Masa aku form 5 aku pernah tak puas hati dengan sorang budak form 3. Sebab dia selalu mandi pakai baju dan kepala dia kemik. Lepas tu satu hari aku masuk tandas suruh dia bukak baju.

"Ko bukak baju ko, ko bukak!!!!" Aku sound.
Dia geleng kepala tanda taknak bagi kerjesama. Aku jadik marah. Aku panggil geng dengan sekali siulan. "Swiiiiiit" Bunyi dia.

Budak tu macam goyang. Dia pun bukak baju. Lepas tu aku dengan geng aku semua balik bilik tidur.

Rupa rupanya selama ni dia mandi pakai baju sebab nak sorok 6 pax dia supaya tak menjadi manusia yang riak. Aku terus rasa nak menangis.

Kisah Membelasah Junior II

Pernah masa form 4 aku rasa nak marah jek. Aku berjalan ke dorm member aku. Dekat dorm member aku, member aku tengah belasah budak.

Aku tanya member aku, "ape hal budak ni?"

Curik duit, "member aku jawab".

Aku tenung budak tu dalam dalam. Budak tu tunduuuuuk jek.

"Locker ko mane?" Aku tanya budak tu.

Budak tu tunjuk locker dia. Aku bukak locker budak tu dan aku perhati dengan teliti. Budak tu sambung kena belasah dengan member aku.

Lepas tu aku bersila makan roti berlatarbelakang bunyi budak kena belasah. Agak agak dan kenyang, aku pun balik bilik tidur.


Posted via Blogaway

1 comment: