Woih Like Lah!!!

Tuesday, November 26, 2013

Tajaan

Malam tadi aku pergi lepak menenangkan akal yang terasa letih. Aku lepak secara indivdu. Taruddin dan Idlan Khozim aku tinggalkan. Takde faedahnya aku membawa sekali 2 orang makhluk Tuhan paling lincah tersebut.

Sampai sahaja di kedai, aku ambil meja paling tepi yang membolehkan aku pandang tepat ke TV. Malangnya TV sedang memainkan Buletin Utama. Akibat risaukan dosa fitnah, aku minta tuan punya kedai menukar kepada siaran yang lebih mencabar otak, CNN.

Tak jauh dari meja aku ada beberapa makwe mahasiswi lepak. Semuanya membawa imej hijabista fasyionista setailista hipster. Aku jadi pening seketika dengan warna-warni yang menyaluti badan mereka. Macam pelangi bergerak.

Dari kejauhan aku lihat mereka berborak dengan tekun. Kadang-kadang dahi berkerut. Kadang-kadang geleng kepala. Aku dapat rasakan borak mereka bukan borak kosong, bukan main-main punya borak. Serius.

Aku cuba pasang telinga. Aku cuba dengar sikit-sikit walaupun kadang-kadang biji butirnya tak berapa jelas. Akhirnya sah, mereka bukan borak kosong.

Aku berasa terharu. Ada lagi rupanya belia sekarang yang masih minat borak pasal Perkahwinan Janda Palin Mahal. Nampaknya belia kita ni masih ada harapan. Kita berada di landasan yang betul. Ya!!! 

No comments:

Post a Comment