Woih Like Lah!!!

Monday, November 18, 2013

Perihal Kenderaan

Perihal Kenderaan

Jikalau sebelum ini kerajaan Malaysia mahu haramkan motosikal masuk ke lebuhraya atau dalam cadangan untuk mengenakan tol di atas laluan khas motosikal, kali ini giliran pemilik kereta pula menerima arahan terbaru daripada kerajaan. Di mana JPJ akan haramkan kereta 12 tahun ke atas supaya dilupuskan, semuanya dilakukan dan mahu dilaksanakan atas nama keselamatan anda semua.

Aku tersenyum tenang mendengar perkembangan seperti ini. Petang tadi aku hampir sahaja merodok perut seorang rakan aku menggunakan kerambit apabila dia berkata.."Riles brader...ini baru cadangan..rileks..." Tetapi seorang lelaki yang memiliki tubuh badan iras Daniel Craig tidak perlu cepat gelabah. Aku mengambil pendekatan bertenang.

Aku pulang ke rumah dan mula memerah otak mengkaji baik buruknya benda alah ini. Dari sofa tempat duduk aku melakukan balik kuang dan terus ke dapur lantas membancuh secawan kopi. Aku nekad. Aku akan berpikir menggunakan otak Bung Moktar, Ahmad Maselan dan Hasan Malek. Akan aku selami ia dengan corak pemikiran gaya Ibrahim Ali dan Zul Nordin bagi menjawab isu maha berat ini. Akhirnya aku mempunyai jawapan. 

Risaukan dihalau keluar dari Malaysia oleh Zahid Hamidi, alat kawalan Astro aku capai dan butang 1...0...4 aku tekan tanpa ragu. Konsert Akhir Akademi Fantasia 2013!!!!!Hiburan hiburan hiburan!!!Yahoooo!!!! 

No comments:

Post a Comment