Woih Like Lah!!!

Wednesday, July 29, 2015

Majalah Mangga Terulung Di Alam Semesta.

Majalah Mangga Terulung Di Alam Semesta.

Setakat apa yang aku tahu, hanya negeri Kedah sahaja yang mengeluarkan fatwa berkenaan mengharamkan majalah Mangga. Peringkat kebangsaan macam tiada. Kalau ada sila betulkan aku. Kenapa Majalah mangga lebih terulung berbanding The Edge? Kenapeeeee?

1) Tajuk dan cara pelaporan serta pemberitaan majalah Mangga tidak menimbulkan persoalan dan persepsi negatif kepada masyarakat. Engko tayanglah apa yang patut asalkan pembaca dan pembeli sentiasa perfikiran positif dalam menghadam gambar artis mendedahkan aurat.

2) Cerita dan gossip yang diterbitkan turut bersumberkan maklumat yang sah. Kesannya ia tidak akan memberi kemudaratan kepada ketenteraman awam dan kepentingan negara sekiranya kisah naik turun mahkamah kes penceraian artis menjadi sajian mata.

3) Setiap negara mempunyai undang-undang sendiri untuk menghalang sebarang syarikat penerbitan yang menyiarkan berita atau laporan palsu. Ia tidak berlaku kepada majalah Mangga yang mana sentiasa tulus dalam menyiarkan gambar artis lelaki bermandi-manda di kolam renang dengan badan kurus melidi.

4) Tindakan kerajaan membiarkan penerbitan majalah Mangga juga tidak mengejutkan dunia. Ini kerana ia jelas selari dengan polisi negara Malaysia yang menyokong kebebasan media. Dan majalah Mangga dilihat berada dilandasan yang betul dalam usaha menuju status negara maju 2020.

5) Perlu diingat yang majalah Mangga tidak mengandungi hasil penerbitan yang melanggar penerbitan Seksyen 7 (1) Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 (Pindaan) 2012.

6) Majalah Mangga tidak mengandungi hasil penerbitan yang memudarat atau mungkin memudaratkan ketenteraman awam atau mungkin menggemparkan fikiran orang ramai atau mungkin memudaratkan kepentingan awam atau kepentingan negara, Kalau dan menengok gambar artis seksi terdedah aurat pakaiannya serta berpeluk lelaki perempuan, celah mana pula yang memudaratkan? Ye tak?

Oleh itu mari kekalkan majalah Mangga ini kerana ia pemangkin kepada kemajuan negara. Ramai-ramai ikut saya...

SATUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!! MALAYSIAAAAAAAAAAA!!!!

No comments:

Post a Comment