Woih Like Lah!!!

Monday, February 9, 2015

Bersenam

Bersenam

Gym, Pangsapuri Damai | 6:00 PM.

Aku, Puan Feeza, Hasya dan Hilman melakukan senaman demi menyahut seruan kerajaan. Mengikut kajian pakar. Kadar penurunan berat badan lebih perlahan tanpa senaman. Kalau dengan senaman 3 kali seminggu boleh kurang 1 hingga 2 kg seminggu. Tetapi tanpa senaman atau gaya hidup yang aktif, ia mungkin cuma mampu menghilanglan 0.5 hingga 1kg seminggu. Itu pakar yang cakaplah. Bukan aku.

Masing-masing sibuk di dalam gym. Hasya buat treadmill, Hilman buat kacau, manakala Puan Feeza memantau aku melakukan sit-up gaya jurulatih sepak takraw.

Aku jadik tak selesa. Kejap-kejap aku selak peruk aku. Kejap-kejap aku selak peruk aku. Kejap-kejap aku selak peruk aku.

"Apehal abang asyik nengok perut abang jek tu?"

"Abang risau dari 6-pax nanti jadik 8-pax. Macam mane nak bezakan antara abang dengan Zul Arifin pulek?"

Puan Feeza terus berdekah-dekah.


Posted via Blogaway

1 comment:

  1. hahahaha..hilman2....asyik carik jalan nak kua jek..hehe..f332a

    ReplyDelete