Woih Like Lah!!!

Thursday, February 19, 2015

Abang Dah Sign-up Ke Belum?

Abang Dah Sign-up Ke Belum?

Shah Alam | 9:30 AM

"Ini template saya. Abang nengok-nengoklah dulu ye. Manalah tau kalau-kalau berminat."

Pagi yang indah aku secara tiba-tiba terganggu dek kehadiran seorang mamat berkemeja kemas dengan logo Mukmeen Group pada atas poket kirinya. Burung-burung yang berkicauan tadi terus membisu seakan memberi satu petanda.

"Boleh saya duduk?"

Aku pandang muka mamat ni sekali imbas tanpa sebarang syak wasangka. "Hah, dudukle."

Kami pun terus berborak punyalah panjang. Dari perihal bibir Izaara Aisyah membawa kepada gigi kapak Siti Saleha. Dari kisah janda Rita Rudaini bersambung pula kepada cerita Nora Danish. Tanpa sedar hampir dua jam kami berborak.

Sehinggalah....

"Abang minat berniaga tak? Abang tau tak dekat Malaysia ni siapa yang paling banyak dan berjaya dalam perniagaan? Cina bang...cina...Memang Cina yang pegang ekonomi Malaysia ni baaaangggg...abang tahu tak?"

Aku terus memandang tepat ke dalam anak mata beliau. Melayu Malas. Cina Samseng. India Mabok. Tak pasti sampai bila kita akan dimomokkan dengan cerita macam gini. Tanpa aku sedari air hangat mula bertakung di kelopak mata aku yang bundar ini. Aku berasa mual dan sangat sedih serta pilu dengan situasi ni.

"Jadi...abang rase-rase nak sign-up ke tidak ni?" Kata mamat tu lagi sambil mengangkat sebelah keningnya berulang-kali.

Aku bersabor jek masa tu.


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment