Woih Like Lah!!!

Tuesday, February 3, 2015

Berjasa Kepada Negara

Berjasa Kepada Negara

Shah Alam | 8.47 PM

Seperti biasa aku berbaring ala firaun di atas kerusi di hadapan tivi sambil jejari runcing lincah ini tak henti-henti menukar siaran mencari rancangan yang tidak membongak akal.

Tekan punya tekan punya tekan sampailah jari aku terhenti apabila terpampang satu iklan drama di stesen tivi kerajaan. Drama itu berlatarbelakangkan musim sejuk di negara Korea. Terleka aku sebentar dengan keindahan bumi Korea. Ternyata strategi pengarah Malaysia melakukan penggambaran di Korea amat berjaya. Serta merta aku terasa nak pergi Korea. Sungguh berjasa para kru produksi dan pelakon drama ini dalam memperkenalkan negara Korea ke mata dunia.

Sedang aku merenung tajam ke arah bibir nipis Tasha Shilla yang sedang mengayuh basikal dalam gerak perlahan, aku dikejutkan dengan suara Puan Feeza yang secara tiba-tiba sudah berada betol-betol di sebelah aku.

"Tak lama lagi mesti Tasha Shilla dapat gelaran Datuk dari kerajaan Korea Selatan. Almaklumlah dah banyak kali berlakon dekat saneeeeee....heh!!!"

Sebelum berlaku endah ape bende lagik kejadian, aku cepat-cepat meminta diri untuk masuk ke bilik dengan penuh beradab sambil terus mencari rehal dan terjemahan Al-Quran Rasam Uthmani.

1 comment: