Woih Like Lah!!!

Monday, January 27, 2014

Budak Pemalas dan Kematangan Yang Akan Mereka Kecapi

Aku ade nengok sorang budak lelaki umur 12 tahun ni. Solat pun tak lengkap lagi, pergi sekolah tak mandi, keluar bermain dari pagi sehingga ke petang, bergaduh dengan member sebab berebut basikal. Menggeleng kepala aku sambil beristighfar. 

 Aku sebaya budak ni kira kira 18 tahun lalu dah bermacam benda power yang aku dah buat. Regular solat magrib dan isyak di surau taman tangkak dua, mempunyai 2 makwe cikgu praktikal, bergaduh dengan member sebab berebut makwe. Ketika ini pun aku menggeleng kepala seraya beristighfar panjang. 

Tahukah anda juga? 

Kerja sekolah memang kena siapkan sebab kau tu budak sekolah. Kalau kau selaku budak sekolah pun taknak buat kerja sekolah, kau nak buat kerja apa? Kerja guru? Kerja jurutera? Atau paling sesuai kerja lembu? 

 Pilihan di tangan anda wahai anak muda...

No comments:

Post a Comment