Woih Like Lah!!!

Saturday, January 11, 2014

Ilmu Bekalan Minda

Salam Jumaat.

Pagi ini ada sahabat memanggil aku dengan nama PM Hadri (Pencetus Marah).

Jadi di hari Jumaat yang mulia ni aku cadang nak bawak watak ostad ostad pula.

Oleh itu mari kita mulakan ia dengan lagu In My Place dari Coldplay.

8 Adab Pada Hari Jumaat. 

Tahukah anda? 8 Adab Pada Hari Jumaat. 

1. Memperbanyakkan Selawat ke atas Nabi 
2. Mandi Sunat Jumaat 
3. Menggunakan Minyak Wangi 
4. Bersegera Untuk Berangkat ke Masjid 
5. Solat Sunat Ketika Menunggu Imam atau Khatib 
6. Tidak Duduk dengan Memeluk Lutut Ketika Khatib Berkhotbah (Aku tambah sikit; jangan sibuk main talipon, nanti aku rodok dengan kerambit) 
7. Solat Sunat Setelah Selesai solat Jumaat 
8. Membaca Surat Al Kahfi. 

Nota tambahan: Jangan sesekali update status di laman maya seperti ini. "Done mandi Sunat Jumaat. Done Sembahyang Jumaat. Done Makan Pisang Masjid. Done balik rumah" 

Kalau aku nampak sesiapa update status macam tu, aku hantar kerambit terbang. 

Salam Ukhwah Wahai Umat Manusia Sekalian Alam. ;-)

Pesanan Ikhlas - Merokok. 

Kepada sahabatku sekalian. Berhentilah merokok sementara boleh dan mampu melakukannya. 

Kalau bukan untuk diri anda. Lakukan untuk anak-anak anda dan keturunan anda. 

Buat para wanita pula, nasihatkan orang yang anda sayangi secara lembut supaya berhenti merokok. 

Salam Kebangkitan Umat Islam. 



No comments:

Post a Comment