Woih Like Lah!!!

Thursday, January 2, 2014

Sinopsis - Projek Memikat Janda(PMJ).

Idlan Khozim, baru sehari pulang ke tanah air selepas tamat pengajian, dia dikejutkan dengan berita peminangannya. Demi ummi dan babah, Idlan Khozim bersetuju dengan permintaan itu meskipun dia tahu sangat sukar untuk bersama dengan janda yang memang tak sukakan dia.

“Jangan menyesal, little boy. Awak ingat taktik awak tu bagus sangat? Awak nak sangat kahwin dengan saya? Okey, saya akan bagi tahu mama yang saya setuju. Idlan Khozim, awak akan jadi suami saya. Awak ingat awak dah menang? I promise you, for every day of our married life, you will regret what you have done today.” – Nathalie Dhurand

Hidup berumah tangga dilayari berbekalkan nasihat dan petua dari sahabatnya, yang lebih dikenali sebagai Master-ji dan Side-kick.

“Buat apa kalau Puan Sri berkenan, tapi tuan punya badan tidak!” – Idlan Khozim

“Idlan Khozim tak pernah terfikir ke, kalau Puan Sri boleh berkenan kat Idlan Khozim, kenapa Idlan Khozim tak buat anaknya pun berkenan kat Una?” - Taruddin.

Berjayakah Idlan Khozim memikat isterinya si janda meletop ratu kebaya kampung selama 5 tahun, Nathalie Dhurand? Bolehkah janda meletop ratu kebaya kampung selama 5 tahun ini dicairkan?

“Abang...Sayang tak tahu bila sayang jatuh cinta dengan abang, sebab sayang sibuk sangat hendak membenci abang. Benci, benci, benci, tup-tup, in love. Bila jatuhnya pun sayang tak tahu,” - Nathalie Dhurand.

Apabila mereka sudah menemui cinta itu, wujud pula penghalang dek rasa cemburu dan fitnah. Berjayakah mereka mempertahankan rasa cinta yang baru hendak bercambah? Ikuti cabaran dan usaha Idlan Khozim untuk membina rumah tangga bahagia!

No comments:

Post a Comment