Woih Like Lah!!!

Tuesday, October 8, 2013

Teksi

Hendak dijadikan satu cerita. Suatu hari ni aku terpaksalah naik teksi untuk menghadiri mesyuarat dengan seorang wakil sukan di tempat yang penuh rahsia. Sampai ke destinasi itu, aku pun hendak membayar tambangnya. Duit kertas aku dah hulur. Cuma terkial-kial sikit nak mencari syiling bagi melengkapkan jumlah tambang tersebut.

"Woi, cepatlah sikit. Terhegeh-hegeh" - Pakcik teksi sudah salah orang untuk berkelakuan angkuh sebegini rupa.

Aku yang mula merasa seperti ular tedung mencari mangsa pun melakukan tindakan yang sepatutnya dilakukan oleh setiap lelaki yang mempunyai jatidiri kejahatan yang tinggi.

"Tahulah tambang teksi naik. Tak payahlah nak naikkan suara jugak pada penumpang."

Aku campakkan duit syiling ke muka pemandu teksi tersebut. Aku keluar dan hempaskan pintu teksi itu sekuat hati. Sempat jugak aku terajang pintu teksi dengan safety boot aku. Puas!! Rasa macam Tailong pulak.

No comments:

Post a Comment