Woih Like Lah!!!

Saturday, October 26, 2013

Taruddin Strikes Back : Goblock Sangat Taruddin (GST)

Taruddin Strikes Back : Goblock Sangat Taruddin (GST) - I

Hari Sabtu yang tenang dan damai, Di pagi yang mana burung-burung sedang berkicauan dan sang suria baru sahaja nak bersiap-siap terbit ini, amat bagus kalau aku dapat keluar bersenam. Tubuh badan yang sedap ini wajar dipelihara.

*******

Aku sampai di Tasik Shah Alam tepat pada waktunya ketika makwe mahasiswi juga sedang galak melakukan regangan badan sebelum memulakan larian. Risaukan dosa bertambah, aku pilih kawasan yang jauh dari makwe mahasiswi untuk memanaskan badan,

Sesekali aku dengar kicauan burung di sini seakan-akan mentertawakan aku dek kerana tiada satu faedah pun yang aku terima daripada Bajet 2014 yang Najib bentangkan semalam. Aku cuba buat tak indah situasi ini dengan menyanyikan lagu rock klasik bahagian korus sahaja. Tinggi juga suara aku bila tarik.

Tiba-tiba keseronokkan aku memanaskan badan terhenti. Dari jauh sayup-sayup terdengar suara seseorang bertempik memanggil nama aku. Aaaaaaaaaah sudah...TARUDDIN lagi.

Dengan perasaan terpaksa, aku berjogging seiring denga Taruddin. Aaahhhhhh tekanannya.

Setelah 8 pusingan mengelilingi tasik. Kami pun berhenti. Aku meneguk air sirap yang Puan Feeza bekalkan tadi. Aku hirup sehingga ke titisan terakhir lalu perasaan ini kembali terasa sungguh tenang. 

Sambil meregangkan badan untuk 'warm-down' kata orang putih, Taruddin pun memulakan bicara....

bersambung.....

Taruddin Strikes Back : Goblock Sangat Taruddin (GST) - II 

Setelah 8 pusingan mengelilingi tasik. Kami pun berhenti. Aku meneguk air sirap yang Puan Feeza bekalkan tadi. Aku hirup sehingga ke titisan terakhir lalu perasaan ini kembali terasa sungguh tenang. 

Sambil meregangkan badan untuk 'warm-down' kata orang putih, Taruddin pun memulakan bicara.

"Aku tengok Bajet 2014 semalam betul-betul realistik. Aku pun paling suka bila Najib umumkan GST akan tetap dilaksanakan. Bagi aku memang takde hal punyelah GST ni. Wallet aku jek dah RM700, seluar jeans RM400, tudung dan henbeg bini aku pulak RM2500. Jadi, orang macam aku ni memang sokong jek apa yang kerajaan buat." 

Taruddin berhenti sekejap menarik nafas. Aku menfokuskan telinga mendengar ulasan Taruddin. Taruddin sambung balik...

"Itu hari PAS berdemo nak halang GST ada hasil? Asyik nak berdemo jek kat jalan raya. Dah memang takde kerja ke? Cukup-cukuplah sorong motor hari tu."

Kali ini baran aku tak dapat ditahan lagi. Makin meluap-luap apabila orang yang jenis bodoh tak reti nak berselindung, sedang berdiri di hadapan aku.

Sambil-sambil jeling betis makwe yang melintas, aku kembali memasang perhatian pada Taruddin. Fokus sepenuhnya pada dada Taruddin. Aku undur 3 langkah ke belakang. 1...2...3...Aku kemaskan kuda-kuda. Pasak kaki atas tanah seteguh mungkin. Kemudian aku berlari sekuat hati. Sambil melompat tinggi di udara, aku halakan tapak kasuk aku tepat ke dada beliau.

Blurrrrrrrrsshhh!!!

Air tasik yang tenang tiba-tiba berkocak tidak keruan. Terpelanting Taruddin ke dalam tasik. Habis rambutnya penyet. Aku tak peduli dengan tu semua dan terus meninggalkan beliau sekali lagi terpinga-pinga seperti tidak mengerti dengan apa yang telah berlaku.

TAMAT.

No comments:

Post a Comment