Woih Like Lah!!!

Monday, October 7, 2013

Madu

Madu
 
 
Suatu petang selepas heboh kes Ashraf Muslim kahwin buat kali keduanya:
 
"Apalah Ashraf Muslim tu ek..boleh je senang-senang cakap sebab terdetik nak nikah dengan Sakinah. Memang jenis lelaki yang tak boleh nak setia pada yang satu. Memang cepat sangat berubah hati. Kesian Diyana. Tak sangka Ashraf Muslim yang di sangkakan kuat imannya, buat mcm ni..lepas tu bagi alasan yang sangat senang macam ni. Sampainya hati dia kan. Abang jangan buat macam gini pulak ye."
 
Panjang lebar aku dengar ceramah percuma hari ini dari Puan Feeza. Dalam situasi seperti ni aku tak boleh cepat gelabah. Akal yang cerdik perlu segera memproses data yang diterima. Dengan penuh tenang sambil zikir-zikir pelindung diri aku alunkan di dalam hati, aku menyambut pukulan smash Puan Feeza tadi dengan bergaya serta lemah lembut.
 
"Awak tak perlukan seorang madu wahai isteriku, awak sendiri pun sudah terlalu manis."
 
Lega. Aku raikan kejayaan petang itu dengan menyanyi perlahan lagu Korn, Freak On A Leash.
 

No comments:

Post a Comment