Woih Like Lah!!!

Wednesday, October 22, 2014

Siri Bercakap Dengan Drama Waktu Magrib - Bila Hati Berbicara


Siri Bercakap Dengan Drama Waktu Magrib - Bila Hati Berbicara

Maaf Jika Aku Tak Sempurna bakal melabuhkan tirainya tidak lama lagi dan bakal digantikan dengan BILA HATI BERBICARA yang bakal menghiasi Slot Akasia Tv3 mulai 28 Oktober 2014. Wow!!

Bila Hati Berbicara merupakan sebuah lagi drama yang diadaptasi dari novel cinta popular dari tajuk yang sama karya Antasya Balqis. Buah tangan terbaharu Suhan Movies ini diarahkan oleh Amie Maziah dan dan dibarisi pelakon baru seperti Syafiq Kyle, Atikah Suhaime, Idzham Ismail, Lia Natalia, Hanna Aqeela, Marisa Yasmin, Hafreez Adam, Emelie Hanif, dan ramai lagi.

Sinopsis Bila Hati Berbicara tv3

Emir Qasya adalah seorang lelaki muda bergelar jutawan, hidupnya bagaikan selebriti popular dan sentiasa menjadi perhatian masyarakat. Memiliki personaliti menarik dan wajah yang kacak, Emir sering dikaitkan dengan model dan perempuan cantik.

Namun sejak Emir dikhabarkan sedang mencari calon isteri, setiap gerak-gerinya menjadi buruan para wartawan. Oleh kerana sudah terbiasa dengan gaya hidup mewah, Emir inginkan calon isteri yang setaraf dengannya.

Dalam situasi yang tidak terduga, Emir terjumpa dengan gadis bernama Tania Kasturi di kawasan setinggan. Tanpa disedari, Emir mula jatuh cinta terhadap gadis itu, namun dia cuba menafikan perasaannya kerana Tania tidak setaraf dengannya.

Tetapi akhirnya dia sendiri memerangkap Tania untuk berkahwin dengannya kerana rakannya, Badri Fathul turut menaruh perasaan terhadap Tania. Sesuatu telah terjadi dalam perkahwinan mereka kerana fitnah dan dendam Taufik terhadap Tania kerana tidak dapat memiliki gadis itu dahulu. Tetapi kerana fitnah itu juga hubungan mereka yang retak kembali bertaut.

*****************************************************

Ulasan Hadriegas

1. Hero seperti biasa kaya nak mampos. Jutawan muda dan kacak bergaya. Kalau masuk penjara tak sampai seminggu dah lunyai. Tak sempat sedara mara nak Pecah Penjara selamatkan dia. Kalau dunia menuju apokalips pula aku rasa dia adalah individu yang ke-3 akan mati dahulu dimakan zombie. Nak suruh menyara keluarga dengan membancuh methamphetamine? Lagi terkial-kial. Kalau aku tanya kenal MacGyver tak? Mesti berdarah hidung nak menjawab.

2. Selain kaya, beliau juga disyaki sebagai seorang Pussy Hunter. Sama seperti drama-drama sebelum ini di waktu maghrib.

3. Pada mulanya kita akan nampak hero ni turun naik pejabat nak menunjukkan dia seorang ahlil perniagaan yang hebat. Tapi hebatnya tu setakat turun naik lif, hadirkan diri ke mesyuarat pagi sambil tandatangan sikit atas kertas A4 yang disusun dalam fail kuning. Setakat itu ajek. Lepas dia jumpa makwe, perniagaan ke mana, pejabat ke mana..hancur. Dan aku yakin selepas itu takkan ada lagi adegan yang menunjukkan dia menjalankan perniagaannya dengan penuh dedikasi di pejabat. Percayalah cakap aku ni.

4. Ada dua atau tiga hero dalam drama ni. Dan aku rasa bangang dia lebih kurang setara antara satu sama lain. Tak perlu aku sembang lebih lanjut.

5. "Sesuatu telah terjadi dalam perkahwinan mereka kerana fitnah dan dendam Taufik terhadap Tania kerana tidak dapat memiliki gadis itu dahulu. Tetapi kerana fitnah itu juga hubungan mereka yang retak kembali bertaut"

Aku tak tahulah kalau ada perempuan yang memang suka diri dia kena fitnah dengan lelaki hensem dan kemudian lelaki tu terjatuh cinta dengan dia. Kalau engko jumpe orang macam gini dekat mana-mana, engko smash tengkuk dia laju-laju. Nasihat dekat dia suruh nengok benda yang berfaedah sikit.

6. Heroin adalah orang miskin hina tapi berwajah horny. Entah kenapa konsep sebegini selalu digunapakai. Untuk memaksa kaum adam turut bergegas pulang ke rumah dan menyarung pelikat di hadapan TV pada waktu Maghrib?

7. Hero kaya, sombong, bongkak dan kacak bergaya. Heroin miskin baik nak mampos kena pijak kepala pun masih tersenyum manis. Ataupun situasi sebaliknya. Kemudian kahwin paksa, tak bahagia dari episode 1 sehingga 20. Berbahahagia ke akhir hayat pada episode akhir (Season Finale). Fuuuhhhh..tema yang berulang-ulang sehingga kiamat menjelang aku rasa. Drama setaraf assignment budak Mass Comm semester akhir.

8. Kenapa aku marah sangat dengan drama Melayu terutamanya drama waktu Magrib? Sebab terlalu banyak adegan bersentuhan lelaki dan perempuan yang tak halal. (Nah, aku bukan sahaja marah sentuh hanjeng, sentuh sesama manusia pun aku pangkah)

9. Drama barat? Itu memang sebab diorang tak ade pegangan yang kawal diorang. Jadi pada diorang benda macam tu biase ajek. Tapi pembuat drama dekat Malaysia ni,kenapa nak jugak jadi macam gitu? Lupa diri, lupa semua benda hukum hakam halal haram. Dah kenapa? Dan aku perasan tak ade pun apa-apa garis panduan yang dikeluarkan untuk kawal pembiakkan budaya haram ni di layar TV. Agaknya inilah yang dianjurkan dan disukai oleh Islam 1 Malaysia.

10. Semua ini tidak akan menjadi masalah besor andai heroin dia Siti Saleha. Heh!

No comments:

Post a Comment