Woih Like Lah!!!

Monday, August 12, 2013

RanKing 2013


1. Akmal
Mungkin ini satu kejutan paling besar tahun ini. Pernah menduduki tangga tercorot selama 15 tahun berturut-turut. Namun kini bangkit bagaikan seorang wira. Namun tidak mustahil kembali ke pelusok carta menjelang Ramadhan 1435 Hijrah.

2. Taring
Selama 2 tahun berturut-turut membawa flyer/brochure jualan rumah membuktikan beliau berkomitmen tinggi dalam berjuang. Hanya tewas kepada Akmal 3.12 mata akibat terlalu banyak menyimpan rahsia Najib.

3. Syam
Undi popular berpihak kepada susuk ini apabila sebanyak 20 ribu pages dalam facebook diwujudkan berasaskan nama beliau. Antaranya pages '1 Juta Umat Mohon Syam Jadi Presiden Tangkak'. 

4. Arep
Membuat penampilan selama 120 minit pada tahun lepas dan mengulanginya sekali lagi tahun ini sudah cukup untuk mengekalkan doktor ini di kedudukan ke-4. Khabarnya beliau akan membuat kejutan lagi tahun depan. Sama-sama kita nantikan.

5. Hazimin
Jempol-Melaka-Nilai-Subang sudah menjadi ruji buat beliau. Tidak gusar jika keretanya diservis 2 kali seminggu kerana ia sudah sebati dengan darah dagingnya. Open house tidak berjaya melonjakkan kedudukannya ke tangga yang lebih baik. Cuba lagi tahun depan.

6. Amir
Buat tahun kedua berturut-turut hadir ke gelanggang putsol Tangkak dari Pagoh. Dan juga untuk kali kedua berturut-turut menggondol anugerah menantu hantu. Kekalkan konsistensi anda.

7. Anuar
Ada media melaporkan bahawa beliau terlalu berlembut dengan Anep kerana kerap menjemput individu tersebut keluar minum. Mungkin ini punca jatuhnya rangking beliau dari tangga kedua musim lepas ke tangga ketujuh musim ini.

8. Apoi
Susuk ini masih lagi mencari rentak walaupun 23 tahun telah berlalu. Namun apa yang jelas beliau wajib bersyukur dengan kedudukannya di tangga ke-8 ini. Bukankah kita diajar untuk lebih banyak BERSYUKUR?

9. Rizal
Tidak tahu dimana silapnya. Musim lepas berada dalam kedudukan TOP 3. Namun musim ini jatuh teruk ke bottom 3. Analisis lebih mendalam perlu dilakukan bagi mengembalikan semula zaman kegemilangannya seperti tahun-tahun yang lepas.

10. Anep
Kedudukan ini sudah dijangka oleh ramai pakar. Hanya aktif di malam hari. Tapi hilang disiang hari. Seseorang perlu membantunya agar beliau tidak terus hanyut dalam arus kegelapan malam. 

11. Omar
Gagal memikat hati juri. Tiada kelebihan. Tiada X-factor. Mungkin konsert Metallica satu-satunya event yang mampu melonjakkan kedudukan beliau. Itu pun kalau Akmal tidak pergi konsert Mas Idayu di Skudai pada 31 Ogos ini.

No comments:

Post a Comment