Woih Like Lah!!!

Sunday, July 9, 2017

Mira Filzah

Semalam aku dengan HadsyaLurve Feez rileeeeks tengok drama raya seketol lakonan Mira Filzah dengan Syafik Kyle. Bukan calang-calang pelakon yang boleh bukak hijab aku untuk menengok drama Melayu ni.

Dalam drama ni Mira Filzah jadi buta. Atok dia yang jaga. Watak ini dipegang oleh Razak Ahmad. Sedang aku leka menengok lenggok Mira Filzah teraba-raba berjalan dengan tongkat sambil ditemani atoknya, aku terus bersuara secara cermat.

"Sedap jugek dapat berlakon jadi atok ni ek."

Masih tak ada respon dari Feeza.

Drama berjalan seperti kebiasaan drama raya melayu sendu yang lain-lain. Anak kurang ajor dengan mak tak nak balik raya. Mak nangis mintak duit anak nak buat kenduri. Hero kurang ajor angkuh dan eksyen. Biasa. Tiada yang luar biasa. Sehinggalah satu babak Mira Filzah duduk termenung sopan di tangga rumah dengan berbusana baju kaftan kelawar. Namum santunnya tetap dijaga dengan memakai baju inner berwarna hitam di sebelah dalam.

Semakin dalam aku menengok Mira Filza, aku jadi semakin gelisah. Aku mesti bertindak. Aku membuka mulut dan bersuara gelojoh.

"Sedap jugek kalau dapat berlakon jadi inner ni. Hnnnnnnnshhh..hnnnnnnshhh."

Tiba-tiba pedih terasa seluruh belakang dan perut aku. Sudah ada respon dari Feeza. Sedap jugek kena cubit bertubi tubi tanpa belas kasihan ni. Padan.


No comments:

Post a Comment