Woih Like Lah!!!

Tuesday, May 30, 2017

Babak Hujan

Hari ni aku pulang dari kerja dengan mengharungi hujan yang lebat. Lama jugak aku tersangkut dalam jem. Menengokkan hujan lebat di luar kereta aku terus teringat kepada beberapa babak sedap dalam filem Hollywood yang berlatar belakangkan hujan.

Antaranya babak peperangan epik yang diketuai Aragorn dalam filem Lord of the Rings The Two Towers. Juga aksi Neo bertarung sambil berhujan dalam filem The Matrix Revolutions.

Tengah sedap aku mengelamun tiba-tiba ada sebijik kereta volkswagen rosak di tepi jalan. Aku berhenti secara mengejut namun masih tertib gerakannya. Aku melangkah dengan penuh yakin. Terus memeriksa enjin kereta bernombor plat GA 800. Hujan lebat tidak aku hirau dan aku tekun melakukan kerja yang selayaknya sebagai seorang lelaki yang mengambil berat dan berjiwa bapa bapa. Kini baju kemeja putih aku lencun melekat badan.

Secara tiba-tiba keluar seorang makwe bergaun serba hitam dari kereta tersebut beserta payung yang hitam juga warnanya. Mungkin kesian melihat aku kebasahan lalu dia berdiri di sebelah sambil memayungi aku. Dia menunduk memandang aku. Aku mendongak memandangnya. Tanpa berlengah aku pun terus membuka mulut.

🎤🎼🎵🎙Janam janam janam saath chalna yunhi
Kasam tumhe kasam aake milna yahin🎸🎷🥁🎻
Ek jaan hai bhale do badan ho judaa🎙📣📢🔊🎵🎻
🔊🎛🎺🎤💿Meri hoke humesha hi rehna
Kabhi na kehna alvida⚡☔🌧🚗

"Piiiiiiiin!!!! Piiiiiiin!!!!"

Terkejut aku dari lamunan babak hujan bila ade kereta membunyikan hon dari belakang. Dah jauh jarak aku dengan kereta depan rupanya. Harapnya berangan aku ni petanda elok akan bertemu malam yang lebih mulia daripada seribu bulan.


No comments:

Post a Comment