Woih Like Lah!!!

Monday, September 14, 2015

Remang-Remang Insurans

Saya bukanlah sejenis orang yang mudah terpengaruh. Sebagai contoh, ketika semua rakan rakan saya sibuk join LUXOR, saya tenang tulis puisi untuk makwe Sarawak. Ketika rakan-rakan saya sibuk menghabiskan cuti semester dengan pergi masuk Hutan Taman Negara, saya tenang balik kampung dan tolong emak buat kerja dapur. Ketika semua umat manusia sibuk beli kasut Croc, saya masih tenang pakai Clark.

Begitu juga dengan perihal insuran. Pelbagai jenis ejen datang menghimpit saya. Ada yang cuba menakot-nakotkan saya dengan bagitahu ekonomi Malaysia ini dipegang oleh kaum Cina. Saya menjadi marah lalu pecah gelas teh tarik saya hantukkan ke kepala beliau. Ada ejen insuran anak dara cuba meminta no talipon saya. Saya rileeeks tunjukkan perbualan mesej tersebut pada isteri saya. Ada juga entah ejen mana PM facebook saya. Macam kaum Nigeria dia punya terdesak.

Tetapi tidak pada seorang insan bernama Anep. Beliau berbeza. Berketerampilan orangnya. Saya akhirnya mengambil insurans di bawah beliau. Kenapa kita perlu bertangguh untuk memiliki insurans? Adakah sebab kita masih sihat dan tidak perlukannya?

Kenapa pula kita kena ambil insurans ini? Yang pastinya ia bukanlah sebab kita takut mati. Ia berkait dengan beribu satu sebab musabab wahai kawan-kawan sekalian.

Mahu tahu apa dia kelebihan memiliki insurans? Sila kontek nombor beliau. Servis power nak mampos akan sedia diberikan.


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment