Woih Like Lah!!!

Saturday, May 24, 2014

TM Yang Tenang

TM Yang Tenang

Ringkaskan cerita. Aku nak pasang servis internet dekat rumah baru aku (Pangsapuri 6 tingkat ; Hero semestinya duduk tingkat 6 sebab senang nak nengok jalan raya yang berlobang dekat Shah Alam ni dari tingkap rumah ajek).

Aku dah report lama dah, tapi depa duk senyap ajek. Aku pun call lagik TM. Borak punya borak. Tanya sana sini. Sehinggalah perbualan kami itu menemui satu titik noktah. Ya, NOKTAH ataupun bahasa omputih FULLSTOP.

"Buat masa ni pangsapuri incik, dia punya coverage sampai tingkat 4 ajek. Dalam sistem kami ni pun takde tunjuk yang pangsapuri incik ni ada 6 tingkat. Lagipun saya ni dari bahagian pendaftaran jek ni. Bukan teknikal. Incik kena rujuk bahagian produk kalo nak tahu lebih details. Saya cadangkan incik bertenang"

Aku mengambil pendekatan bertenang seperti yang disarankan dan segera membasahkan bibir munggil aku dengan zikrullah. Insya'allah aku kan beroleh servis internet di rumah aku sebelum matahari terbit dari barat. Aku yakin.

Nota : Aku buat report ke TM pada 2 May 2014. The last follow up by TM untuk report aku tu ialah pada 8 may 2014. From 8 to 21 May mereka hanya menjalankan activiti goyang telur (padahal kita nak bagi depa duit ni). Betollah bak kata Johan Mikel, "TM servis is very slow like walking on siratul mustaqim with full of sin on your shoulder".

No comments:

Post a Comment