Woih Like Lah!!!

Saturday, May 10, 2014

Kaya II





Ini adalah contoh antara berjuta saudagar yang berniaga di muka bumi ini. Aku memang takde masalah kalau perniagaan itu halal. Langsung takde masalah.

Tapi macam mana dengan hanya menampal sticker boleh jimat elektrik? Baring atas selimut ajaib boleh sembuh 1001 penyakit? Mungkin aku naif dalam ilmu ini. Atau mungkin watak Ibrahim Ali dan Hasan Malek begitu tebal dalam jiwa aku.

Cuba kabor ke aku apa hukumnya menipu dalam berniaga hanya demi secupak wang ringgit yang tiada berguna di akhirat kelak? Jika ditanya kepada aku, sebagai seorang lelaki yang matang, jawapan aku tetap HARAM.

Tetapi...ade tapinya wahai umat sekalian alam....berniaga secara menipu untuk kekayaan dunia ini akan menjadi HALAL jika kawan kawan engkorang sendiri yang melakukannya. Ermmmms....

Sehingga kini aku masih terkebil-kebil duduk meneran memikirkan perihal seperti ini sambil memandang Matahari BeOrganik.

No comments:

Post a Comment