Woih Like Lah!!!

Tuesday, May 31, 2016

Status Pilihan Mei 2016

#Awakatmane?

Pada satu malam tu masa aku nak tidokan Hasya. Aku tarik lagu SM Salim. Begini bunyinya.

Ku bermohooooooon kasiiiiiih
Ku bermohoooon sayaaaaaang
Pada mu wahai kumbaaaaaang
Dalam rinduuuuuuu kasiiiiiih
Hamba tak berdaya
Menempuh jiwaaaaa siksaaaa

Hasya rileeeksss jek sambung tanh chorus..begini balas beliau.

Awak kat mane? Awak awak kat mane?
Awak kat mane? Awak awak kat mane?
Awak kat mane? Awak awak kat mane?
Awak kat mane? Awak awak kat mane?
Awak kat mane? Awak awak kat mane?

Geram jugak aku dibuatnya.


#TerlajakLaris

Barulah Datok Terlajak Laris tahu yang FA Negeri ni beroperasi seperti 'kedai runcit'.

Berapa banyak FA Negeri yang ada Pegawai Pemasaran yang bertauliah? Macam mana kompeni yang tiada info seperti MavenPro boleh jadi orang tengah? Tahukah kita dialah Menteri Besor, dialah Presiden Bola ini sudah tidak relevan dalam dunia, tetapi okay di Malaysia?


#PRK

Tahniah BN-Sarawak. Aku harap lepas ni  hasil balak dikembalikan sama rata kepada penduduk asal di bumi Sarawak.

Sifar umat miskin tegar di pedalaman Sarawak sehinggakan rancangan bersamamu di TV3 terpaksa ditutup serta merta.

Tiada kanak-kanak yang kena merentasi sungai, masuk hutan berlawan dengan babi semata-mata untuk sampai ke sekolah yang berdindingkan habuk dan debu.

Eh aku lupalah. Berapa lama dah BN dekat Sarawak ni?


#PKNSELANGORBERSAUDARA

Mane fan base engkau? Pernah dengor penduduk Manchester City diseru menyokong Manchester United?


#Babai

Bergaya jugak cara aku menjawab exit interview punya soalan tadi.


Masih belum hilang sentuhan emas.
Susah jugak bila dia komen pada aku yang memang keje Sabtu Ahad ni. Kau masih hijau untuk semua ini wahai anak mude.

Mujur jugak aku tak pakai cekak rambut dan bertocang masa student dulu. Kita ni kalau student lelaki, kena tunjuk diri kita ni lelaki. Sebagai contoh kumpul makwe dengan menggunakan puisi, bawak depa naik Genting, berbuka puasa dengan McD waktu tengahari, main bola berembun jam dua tiga pagi, masuk kelas lambat, assignment tak buat sampai kena maki lecture 'fucking shit' 'buah pelir you boy'.

Eleeeh..setakat takde study week nak merengek..setakat kena kerja Sabtu Ahad dah sibuk sebar resume sana sini.


Fitnah ke atas kerajaan!!!
Sesungguhnya kita semua sesat kerana telah memakan telur si penzina.
Mari kita semua bertaubat!
 
#BolaBerpendidikan
 
Kenapa skuad hoki dan ragbi Malaysia sangat power? Lihat sahaja taraf akademik pemain mereka dan bandingkan dengan skuad bola sepak Malaysia sendiri.

Akademik = tahap pemikiran
Talent + brains = power!
 
Ade beberapa member aku yang pawer belajor dan pawer main bola sampai state. Tapi depa lagi selesa jadi doktor dan ejen insurans yang tak terkalahkan.
Aku bila main bola, agak agak dah semput, aku akan syorkan taktik Tua Ac Milan pada rakan sepermainan. Atau lebih tepat, berjalan ala Pirlo. Jalaaaaaan jek...

Page bodo. Cerita aib suami. Cerita aib isteri pada umum. Tayang pada umum suami engkau jek paling pawer masak, kemas rumah. Yang aku like jugak page ni apehal? Hah?

Mujur aku tak popular. Takdelah kena tangkap.

#RayaDone

Aku dah setel shopping raya. Lepas ni boleh fokus ke puasa ganti pulok


Beberapa hari lepas aku teman Feeza pegi MARA. Baki pinjaman yang dia bayar setel tahun 2012, kata MARA masih lagi tak  dilunaskan (bergaya betol aku guna perkataan lunas ni). Sampaikan MARA nak ajak naik court. Walhal kes depa beli kondo kat Australia masih lagi tak setel setel.

Bergaduh serba sedikit dengan berbuktikan resit bayaran 4 tahun lepas, rupa-rupanya pegawai MARA yang buat pungutan bayaran tu selamber hanjeng masukan duit Feeza ke akaun pelajar lain. Seronoklah budak tu mendapat 'adiah' percuma. Dan pihak MARA pula berjanji akan setelkan hal ini. Kami lega sebab tapayana kena keluar duit lagi.

Sebelum balik, kami isilah borang kaji selidik. Atau bahasa modennya, survey.


#RenewLesen

Aku baru siap renew lesen sehingga Januari 2022. Harapnya masa tahun 2020 nanti lesen ni masih valid untuk aku bawak kereta terbang macam dalam buku teks darjah 4.


No comments:

Post a Comment