Woih Like Lah!!!

Wednesday, October 28, 2015

Belanjawan 2016

Belanjawan.

Sekejap lagi akan berlangsung Belanjawan 2016. Engkau orang semua diam. Biar aku sorang jek yang ulas pasal benda ni sebab aku terer.

Sejak bertahun-tahun lamanya kita disajikan dengan belanjawan. Aku berpendapat belanjawan yang kerajaan bentangkan ini kalau betol dia pawer sepatutnya:

1) Takkan ada umat miskin tegar sehinggakan rancangan bersamamu di TV3 terpaksa ditutup serta merta.

2) Tiada kanak-kanak yang kena merentasi sungai, masuk hutan berlawan dengan babi semata-mata untuk sampai ke sekolah yang berdindingkan habuk dan debu.

3) Taib Mahmud jatuh muflis dan hasil balak dikembalikan sama rata kepada penduduk asal di bumi Sarawak. (Aku dengan Sarawak ni ada spesial sikit. Engkau jangan tanya pasal apa).

4) Hospital Klang tak berupa seperti Hospital Klang yang ada sekarang ini. Dan juga Shah Alam mempunyai sebuah Hospital Kerajaan yang mana mencapai status bandar rayanya pada 10 Oktober 2000 semasa di bawah jajahan Khir Toyo, Menteri Besar Selangor yang ke –13. Yang dah terbina pun masih belum beroperasi.

5) Tiada isu kantoi audit setiap tahun dengan membeli sebuah laptop beharga berbelas ribu hanya untuk key-in data sahaja dan memberikan servis yang lembab kepada orang ramai.

Sudahlah. Malas aku mau sambung. Sebelum aku pergi panaskan enjin kepala lori aku. Mari aku petik kata-kata pujangga oleh seorang tua dari Gunong Ledang Yang Berjambang Serta Kuning Rambutnya.

"Belanjawan ni ibarat Fazura memakai make-up. Pagi ni bangun tidor pakai cantik-cantik tutup segala lobang di wajah. Sebelum masuk tidur basuh bersih-bersih buang make-up. Esok pagi bangun tidor pakai make-up semula. Begitulaaah."

#Belanjawan2016
#KekalNajibSampaiKiamat
#NajibPower


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment