Woih Like Lah!!!

Thursday, June 18, 2015

Status Pilihan

Status Pilihan.

Doa Bulanan.

Aku nak berdoa ni.

Wahai bulan June. Tolonglah berkelakuan baik terhadap aku yang kerdil ini.

Real betol berdoa pada bulan, bukan pada Tuhan ni rupanya.

-------------------------

Masa Depan Bola Sepak Malaysia.

Macam mana kita nak tahu masa depan bola sepak Malaysia?

Macam gini ye adik adik. Bergelut nak tewaskan Timor-Leste dan Brunei. Dikeronyok dek Vietnam. Tak angkat muka langsung bila lawan Thailand. Lepas ni entah-entah terkelucai dengan Laos pulak.

Tapi takpe. Presiden Tengku Bola sedang berada di Puncak Dunia.

--------------------

Suamiku Supir.

"Terima kasih anto sayang pergi kerja hari ini."

"Sssssshhhhh...diam. Jangan cakap pada abang. Pergi cakap dekat facebook. Barulah orang tahu kita berdua bahagia. Pegi post status. Pegi post."

"Baiklah abang."

Sang isteri pun keluarkan telefon pintar dan mula menaip.

'Sungguh bahagia hari ini. Incik Tuan Suami Perfect Seribu temankan pergi kerja. Love you sooooo much.'

Tekan 'Post'.

------------------------

Timur Leste Yang Berseri

Rileeeeeeksssss....Ape macam seri dengan Timor Leste?

Sebab tu bila World Cup aku sokong Spain. Kawan kawan aku pulak ade yang sokong Argentina, England, Holland, Brazil, Jerman, Perancis.

--------------------------

Selamt Berpuasa.

Okeh dekat Wasap aku dah ucap selamat berpuasa. Kini tiba giliran FB pula merasa.

Selamat berpuasa kepada semua umat Islam. Aku dengan rasa kerdil memohon ampun dah mahap kepada semua jugak.

Ingat ye..janganlah puasa Yang Yuk. Yang mana sebuah kitab kuno Tajul Asyikin ada mengatakan ia sejenis puasa yang bangun paginya selepas matahari terbit lalu dibuka pula periuk yang penuh nasik dan lauk pauk.

Begitulaaaaah.


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment