Woih Like Lah!!!

Friday, June 27, 2014

Pendrive

Pendrive

Dulu. Tak berapa lama dahulu ada seorang sahabat aku tanya soalan berkenaan pengkomputeran.

"Kenapa ek aku dah scan pendrive aku guna macam-macam antivirus. Tapi bila cucuk dekat PC, dia still ada virus. Masa scan tu dah bersih dah takde apa-apa pun."

Dengan ilmu yang ada, aku cuba menjawab persoalan sahabat aku itu dengan jujur supaya kelak dia berpuas hati dengan jawapan aku.

"Kau scan pendrive ajek. Tapi tak scan penutup dia. Kau mana tahu virus tu semua berkumpul dekat penutup pendrive tu. Tulah..Mahathir kenalkan wawasan 2020, kau tak mahu ikut."

Masa tu aku tengok muka sahabat aku tu dah mula merah padam. Aku rasa kalau letak ikan siakap atas muka dia, mesti jadi lauk siakap 3 rasa. Rasa marah, rasa tak puas hati, rasa nak terajang.

No comments:

Post a Comment